måndag 22 november 2010

Bloggar som jag följer dagligen

Här kommer det en lista på bloggar som jag försöker läsa dagligen som jag tkr är bra.
Och kommer skriva om varje blogg varför jag tycker just dessa är bra, eller ja, iaf försöka beskriva.

Blogg 1. 
En rolig kille som jag började snacka med på en annan sida och han bad mig läsa hans blogg för att sedan tala om jag vad tyckte, jag fastnade direkt för hans blogg. Han skriver både med humor och om allvarliga ting som händer här i Sverige och resten av världen. Finns inte så mycket mer att säga mer än läs den! =)
Här kommer hans blogg
http://criss1drom.bloggplatsen.se/

Blogg 2.
Denna blogg skriver en kompis till mig som jag träffade för några år sen via en gemensam kompis här i Åmål.
Denna helt underbara person skriver en del personliga saker som är intressanta att ta del av. Han skriver även väldigt mycket vad som händer under hans dagar, ibland så kan det typ stå samma sak som dagen innan men jag tycker om hans blogg väldigt mycket. Det är inte för han är just en kompis till mig. Läs denna blogg så förstår ni vad jag menar.
Här kommer hans blogg
http://tankaravwettergren.blogg.se/

Blogg 3.
Denna blogg skrivs av en tjej som inte tar skit av någon,  väldig intressant blogg. Hon skriver bland annat hur viktigt det är att stå på sig själv och inte falla för grupptryck när det gäller att röka, mobba, eller dricka sprit som ett exempel. Jag har följt hennes blogg snart i ett år blev fast från första stund tills nu. Är en blogg som jag kommer fortsätta att läsa. Hon skriver väldigt mycket om sitt liv med sin pojkvän men även om viktiga frågor. Kan bara säga. Läs denna blogg så förstår ni vad jag menar.
Här kommer hennes blogg
http://evaaaah.blogg.se/


Blogg 4.
Denna blogg började jag läsa igår men fastnade ändå direkt. Hon skriver om hennes historia vad hon var med om när hon var liten till den hon är idag. 
Den är verkligen värd att läsa, du kommer fastna direkt. Medan jag läste denna blogg så rann det ett par tårar när man läste vad hon har vart med om under sin uppväxt. 
Här kommer hennes blogg
http://youcanrunbutyoucanthide.blogg.se


Blogg 5.
Denna blogg började läsa efter en artikel i Aftonbladet på internet. Denna tjej började skriva när hennes son drabbades av cancer när han var liten och hur det känns att mista sitt enda barn i sådan dum och äcklig sjukdom som cancer. När ni läser denna blogg så kommer ni minnas att denna familj var väldigt mycket med i tidningar före och efter deras son Viktor gick i bort i cancer. Läs denna blogg.
Här kommer hennes blogg
http://denstarkastestjarnan.blogg.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar