onsdag 24 november 2010

Grannar ibland alltså

Ibland så stör jag mig så fruktansvärt på grannarna här hemma. 
Jag hade satt upp tid för att tvätta nu klockan 16:00 och vad ser jag när jag kommer in i tvättstugan 16:02.. 
Ena grannen håller på för fullt och slänger in tvätt. Frågade honom om han hade tvättid? Vet ni vad han svarar, 
Ja jag har tvättid nu klockan 16:00. 
Jag bara, ne det har du inte, jag har nu klockan 16:00 bara att du kollar på tavlan. är 24 idag och plupp 38 är jag. han bara. ne du tvättade igår. är den 25 idag. 
tror vi stod i 10 min och tjäftade. tillslut så gav jag med mig så han fick tvätta. 
vet att jag inte skulle ha gett med mig men orkade inte tjata. 
hade inte mkt tvätt ändå men. sen så ringde han på dörren för 20 min sen och sa förlåt att jag tog din tvättid. trodde det var den 25 idag. du kan tvätta nu om du vill. nej tack svarade jag då. tvättar till helgen ist.

aja inte första gången jag blir av med en tvättid pga grannarna, men men har sagt till vaktmästaren men han kan inte göra så mkt mer än att säga till dem, för det är en eller två som brukar ta min tvättid.

Aja nog om detta.

// Love Linda *Lia*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar